KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130322

SPM 2012, Sek Men Agama Rembau hebat tapi terpinggir


Sekolah Menengah Agama Rembau terletak di tengah pekan Rembau. Walaupun terletak di pusat pentadbiran Rembau, namun Sekolah Menengah Agama Rembau ini terpinggir dari segi infrastrukturnya. Namun ini tidak menghalang pelajar, guru dan kakitangannya untuk melahirkan pelajar yang cemerlang. Sekolah Menengah Agama Rembau satu-satunya sekolah agama yang tiada padang permainan, tiada makmal sains di daerah Rembau ini.

Dalam tiada makmal sains, tiada padang permainan sekolah ini telah mendapat keputusan 100% bagi matapelajaran sains. Tahun lepas merupakan tahun ketiga bagi pelajar-pelajar SMA Rembau menduduki peperiksaan SPM. Dalam masa tiga tahun, SMA Rembau telah berjaya menunjukkan peningkatan yang luar biasa. Tahun 2012, GPS telah meningkatkan daripada 3.99 (2011) ke 3.1. Malah kesemua subjek mendapat 100% lulus. Seorang pelajar mendapat 10A 1B. SMA Rembau berada di kedudukan nombor 11 bagi seluruh Negeri Sembilan, nombor 3 bagi sekolah menengah agama dan nombor 2 bagi daerah Rembau selepas Sekolah Menengah Sains Rembau.

Bukan setakat itu, sekolah ini juga tidak mempunyai padang sekolah berjaya melahirkan atlit-atlit yang cemerlang di peringkat daerah dan mewakili negeri di peringkat kebangsaan. Itulah semangat. Itulah keinginan. Dengan semangat dan keinginan untuk berjaya, Pengetua dan warga kerja SMA Rembau telah berjaya mendidik pelajar-pelajar agar kekurangan bukanlah punca kegagalan.

TANAH MILIK JABATAN PELAJARAN PERLU DIJADIKAN PADANG SEKOLAH.

KASIHAN MELIHAT PELAJAR-PELAJAR ASRAMA BERMAIN BOLA DI PADANG TEMPAT LETAK KERETA. JIKA HUJAN KAWASAN INI AKAN DIPENUHI AIR DAN LECAK.

Tiada ulasan: