KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130501

Orang kuat adat di N.Sembilan tertarik dengan usaha PAS


Petang tadi saya dihubungi oleh nombor yang belum pernah menghubungi saya sebelum ini. Dia mengenalkan diri sebagai Ketua Adat Perpatih untuk satu suku di Rembau atau Buapak yang bergelar Dato …....... Dia ada membaca mengenai satu tulisan dalam blog mengenai usaha yang dilakukan oleh saya dan rakan-rakan di PAS DUN Kota untuk memulihara beberapa tempat bersejarah di Negeri Sembilan.

Dia berharap dapat berbincang dengan lebih lanjut perkara tersebut. Saya berkata kepada Dato tersebut , memang sebenarnya di Rembau ini terlalu banyak tempat bersejarah yang anak-anak Rembau sendiri tidak tahu. Saya berkata kepada Dato tadi insyaAllah, selepas pilihanraya nanti kita bincang dengan lebih lanjut.

Dalam hati saya , jika PAS menang di DUN Kota, insyaAllah lebih mudah untuk menggerakkan usaha untuk memulihara tempat bersejarah di DUN Kota, agar Kota menjadi tempat tumpuan pelancongan pada masa akan datang, lebih baik dari Melaka sebenarnya, kerana Melaka , Portugis dan Belanda berjaya menjajah, tetapi tidak Rembau.

Tapi jika PAS tidak menang dalam PRU-13 kali ini, insyaAllah, akan diteruskan usaha tersebut melalui mana-mana pihak yang berminat untuk meneruskan usaha pemuliharan tempat bersejarah di Rembau, yang secara tidak langsung dapat menjana ekonomi anak-anak Rembau.

Usaha PAS DUN Kota sebelum ini untuk mempopularkan DUN Kota sebagai tempat bersejarah di

Tiada ulasan: