KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130120

Isu Kalimah Allah umpama Peristiwa 911


Semoga polemik isu kalimah Allah akan menjadi seperti peristiwa World Trade Centre di New York yang musnah dilanggar kapalterbang kononnya dilakukan oleh pengganas atas nama jihad Islam. Susulan peristiwa 911 tersebut ramai warga Amerika Syarikat serta Eropah ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Islam, dan akhirnya apa yang mereka ketahui ialah Islam adalah agama yang membawa kepada keamanan, keadilan dan sebagainya.

Begitu jugalah dengan isu kalimah Allah di Malaysia ini. Semoga orang Melayu dan orang Islam lebih bertekad untuk meningkatkan iman, taqwa, amal ibadah, solat jemaah di masjid dan seterusnya sebagai usaha untuk memartabatkan dan menjulang kalimah Allah.

Semoga orang bukan Islam di Malaysia ini bertambah minat untuk mengetahui siapa Allah yang disembah oleh umat Islam.

Saya tiba-tiba menerima SMS dari seseorang yang tidak dikenali seperti berikut ;

“Saya amat hormati pendirian saudara walau saya seorang beragama …..(bukan Islam) dari negeri ….. . Sebagai pelajar Sejarah Islam, saya tahu Allah yang Maha Esa ialah Satu, saya dukung itu”.

Tiada ulasan: