KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130428

Anak Rembau tawarkan RM10 juta di Kota, Chembong dan Rantau jika Pakatan menang


Saya dihubungi melalui e-mel oleh seseorang Melayu yang tidak saya kenali. Katanya dia adalah merupakan anak Rembau. Dia mempunyai sekumpulan kawan-kawan dan rakan-rakan yang tidak menyertai mana-mana parti politik. Katanya kumpulan mereka ini inginkan PAS dan PKR menang di Parlimen Rembau, DUN Kota, DUN Chembong dan DUN Rantau.

Kata penulis e-mel ini , kumpulan dia akan melabur sekurang-kurangnya sebanyak RM 10 juta dalam setiap DUN di Kota, Chembong dan Rantau dalam pelbagai projek yang boleh menjana peluang pekerjaan untuk anak tempatan sekiranya Pakatan Rakyat menang di sini.

Dan katanya ada ramai orang luar Rembau yang akan melabur di Rembau sekiranya Pakatan Rakyat memenangi DUN dan Parlimen di Rembau, kerana karenah birokrasi yang sedia ada menyulitkan mereka untuk membuat pelaburan.

Saya cubalah siasat siapa orang yang mengirim e-mel ini, mana tahu , dia hanya main-main atau sengaja memberi isu yang memerangkap saya sendiri.

Setelah disiasat rupanya dia ada menulis sebelum ini satu artikel yang mengkritik pemimpin Pakatan Rakyat. Saya tanya dia, adakah dia yang menulis artikel tersebut. Dan dia mengakuinya, kerana itu ialah pandangan beliau terhadap pemimpin berkenaan.

Dan dia masih memberikan komitmen untuk melabur di Rembau dan memanggil lagi rakan-rakannya untuk melabur di Rembau sekiranya Pakatan Rakyat menang di Parlimen dan DUN di Rembau.

Saya beritahu pada dia, saya tidak memusuhi orang-orang Umno di kampung-kampung. Saya sayang orang Umno di kampung saya, kerana mereka orang kampung saya, waris saya. Tapi saya kesian mereka tak senasib seperti saya. Apabila tanah mereka diambil, tanah adat, tanah rizab Melayu untuk tujuan pembangunan kerajaan seperti projek laluan paip gas, projek landasan keretapi berkembar, projek pelebaran jalan Chengkau-Astana Raja, projek empangan air dekat Lubok China dengan pampasan yang tidak masuk akal , saya amat simpati. Mereka adalah penyokong tegar Umno, tiada tempat untuk mengadu, hanya sekadar boleh meluahkan perasaan kepada kita.

Semoga DUN Kota, Chembong, Rantau dan Parlimen Rembau kali ini ada perubahan untuk kebaikan orang-orang kampung.

Saya tiada apa-apa kepentingan dalam apa-apa projek pelaburan atau politik. Kalau nak ikutkan saya rasa selesa dengan rezeki yang saya ada sekarang ini, buat apa saya nak susah-sudah dengar rintihan orang-orang kampung yang rata-ratanya menyokong Umno.

Yakinlah, rezeki kita, Allah yang beri, bukan Umno, bukan PAS, bukan PKR.

Tiada ulasan: