KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20141107

Pasangan ini susah kerana ulang alik rawat anak Johor ke Selangor




Encik Ridzman dan isteri beliau Puan Dini Suriati dari PPR Taman Desa Mutiara, Johor Bahru, mempunyai 3 orang anak yang comel. Mereka diuji dengan 2 anak yang perlukan rawatan, seorang barah mata, seorang lagi masalah paru-paru.

Anak comel adik Diaz Diana 4 tahun yang mempunyai barah mata perlu melalui rawatan pakar di hospital kerajaan, Hospital Sg Buloh, Selangor dari masa ke semasa.

Disebabkan sibuk dengan urusan merawat anak, kini pasangan ini mungkin terpaksa keluar dari rumah jika tidak membayar tunggakan sewa rumah dan bil air serta elektrik sebelum 18 Nov 2014, tarikh yang sama untuk rawatan susulan anak mereka di Hospital Sg Buloh.

Tunggakan sewa rumah ialah RM 496 (RM124 X 4 bulan), tunggakan elektrik dan air ialah RM 171.15. Setiap kali pasangan ini membawa anak mereka untuk rawatan di Hospital Sg Buloh mereka memerlukan sekitar RM380 untuk belanja pengangkutan, makan minum serta penginapan.

Pasangan ini telah menghantar permohonan bantuan JKM tetapi belum mendapat jawapan.

Kepada mereka yang ingin membantu keluarga ini samada menjelaskan hutang sewa rumah, tunggakan elektrik serta air bolehlah menghubungi mereka di talian 017-8261894 (Ridzman/Dini Suriati).

Yang menjalankan amanah,

Hj Rozmal bin Malakan
Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan
Tel : 012-2267406
FB : Rozmal Malakan
6 Nov 2014

Tiada ulasan: