KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20141015

Tak perlu salahkan mana-mana pihak untuk membantu mereka yang memerlukan



Apabila saya paparkan kisah segelintir kecil daripada kita yang memerlukan bantuan, tak perlulah kita hendak mencari kelemahan atau kesalahan mana-mana pihak dalam hal ini. Kita sendirilah yang bantu, setidak-tidaknya kita berdoa agar ALLAH permudahkan urusan mereka yang memerlukan ini.

Saya tahu pihak JKM, Baitul Mal, Pusat Zakat, Wakil Rakyat ada memainkan peranan mereka. Tetapi bilangan mereka yang memerlukan ini terlalu ramai, mereka ada di sekeliling kita.

Sebilangan mereka itu ada borang permohonan bantuan belum isi, baru isi, dalam proses, permohonan berulang dan sebagainya.

Sama-samalah kita membantu, menyalahkan pihak lain tidak akan membantu mereka yang memerlukan ini.

Semoga rahmat ALLAH akan melimpah ruah apabila kita berkasih sayang, semata-mata kerana ALLAH.

Yang benar,

Haji Rozmal bin Malakan
Timbalan Pengerusi
Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan

1 ulasan:

Unknown berkata...

Hati-hati di here. Tidak Ada yang DAPAT Membantu anda di sini ATAU Sebaliknya menyarankan Bagaimana Anda bebas untuk mendaptkan Bantuan Kewangan. Links Setiap jawapan anda Makam pemberi Pinjaman Kredit Atas soalan anda, You need to mengabaikan, karena Bye Apakah Penipuan ... penipuan Yang NYATA ... Saya ADALAH korban Yang Saya robek Ribuan dolar ... Baik terima kasih Tuhan Untuk saudara Kristen yang dimaksudkan Jogja Untuk Sebuah organisasi Pinjaman Yang dibentuk Oleh Beberapa Ibu Clara, claraloans@financier.com.
Bye Membuat Hidup Saya Yang berharga dan memberikannya MAKNA. Ketika adik memberiku semata-mata Untuk Untuk kenalan lanjut, Saya Menghubungi dia. Bye menyetujui Pinjaman sebesar $ 75.000,00 USD dan Dalam 48 jam Setelah Bertemu semata-mata Untuk orang lanjut Untuk melawan persyaratan, Pinjaman Jogja disimpan di rekening bank Jogja Tanpa fake. Saya menyesal Akan Jumlah hidupku, Karena Pada Takat waktu Jogja Hanya bercerai ayat Masjid Sultan Jogja anak, dan anak Jogja (Ridwan) dihadapkan Dengan budak Hidup dan Mati. Jangan ragu Untuk Menghubungi melalui E-mel: Claraloans@financier.com. Untuk Pertanyaan lanjut. Saya hubungi melalui: Yunitanurudeen@gmail.com