KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20150811

Terima kasih kepada sahabat saya Sdr Izamri



Hari ini (11 Ogos 2015) dapat panggilan telefon dari seorang warga emas berusia 68 tahun dari Taman Sri Rembau yang saya tidak kenal sebelum ini. Katanya esok dia perlu ke Hospital Seremban untuk menjalani pemedahan mata kerana matanya kabur, ada selaput mata. Dia perlukan tambang bas untuk ke hospital, 7.30 pagi perlu ada hospital katanya. Saya tanya pakcik nak pergi dengan siapa. Katanya isteri dia akan temankan naik bas.

Puas dia minta pada pihak lain duit tambang tapi belum dapat. Pakcik ini tidak bekerja, dulu bekerja swasta. Anaknya pula baru kerja, susah dapat cuti. Memang saya faham, kerja swasta ni kalau belum “confirm” , rekod akan buruk kalau minta cuti walaupun ada sebab melainkan kematian saudara terdekat.

Terima kasih kepada sahabat saya Sdr Izamri yang sudi membawa pasangan warga emas ini ke Hospital Seremban esok. Semoga Allah permudahkan urusan mereka dan sembuhkan pakcik Mohd Taib bin Suman.

Tiada ulasan: