KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130225

Siapa yang saya ada berhutang, harap maklum




Ahad 24 Feb 2013 saya dan isteri telah menghadiri kursus haji mingguan di Masjid Bandar Baru Senawang. Penceramah pada hari tersebut ialah Ustaz Dato Arshad Abd Samad, tok guru setempat yang amat saya hormati dan kagumi, walaupun ada gelaran Dato dan tinggi ilmunya tetapi amat merendah diri.

Dalam ceramahnya Ustaz Arshad menceritakan sebelum pergi haji kita hendaklah melangsaikan semua hutang kita dengan manusia dan dengan Allah. Tambah beliau lagi kita juga hendaklah bertaubat sebelum pergi haji semoga kita mendapat haji yang mabrur yang begitu amat sukar diperolehi.

Malahan amalan untuk melangsaikan hutang dan bertaubat ini bukan hanya sebelum hendak pergi haji, sepatutnya dijadikan amalan harian.

Justeru itu saya ingin memohon kepada sesiapa yang saya pernah berhutang yang mungkin saya terlupa bila dan berapa banyak harap dapat memaklumkan kepada saya melalui e-mel rozmal@yahoo.com atau tel 012-2267406.

Juga jika saya pernah melakukan kesilapan harap juga maklum kepada saya supaya saya dapat memohon maaf atas kesilapan dan keterlanjuran tersebut diatas kelemahan, kedaifan, kealpaan, kebodohan saya.

Tiada ulasan: