KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20131225

Murahnya naik bot di Terengganu, RM1 je


Rugi siapa yang melawat Kuala Terengganu tak naik bot penambang. Tambangnya teramatlah murah rasanya di Malaysia, RM1 je. Dahlah tambangnya murah, botnya pula mengembalikan nostalgia tahun 80an dan 70an dengan bot kayu dan bunyi enjin bot macam motosikal Harley Davidson. Bot beginilah yang dicari-cari oleh pelancong asing.

Mereka yang nak naik bot penambang ini boleh cari jeti berhampiran dengan Pasar Payang. Lagi menarik tiada kaunter jualan tiket dan tiada tempat menunggu khas. Cuma duduk sahaja atas bangku di jeti beratapkan langit atau pokok kelapa. Memang menarik.

Kemudian dengan bayaran RM1 boleh merentasi Sungai Terengganu menuju ke jeti Seberang Takir. Bayar di jeti Seberang Takir.

Apa yang menariknya mereka dari Gong Badak atau Kota Bharu tak perlu susah-susah cari tempat letak kereta di Pasar Payang. Letak saja kereta di jeti Seberang Takir dan naik bot penambang ke Pasar Payang.

Mereka yang melancong ke Kuala Terengganu jangan lepaskan peluang naik bot penambang yang susah nak dapat di Melaka, N.Sembilan, Johor, Perak dengan bayaran terlalu murah RM1 je.

Hairan kenapa kerajaan negeri Terengganu, TV3, TV1, Utusan Malaysia tak promosi betul-betul pelancongan bot penambang yang murah dan penuh nostalgia ini ????

Tiada ulasan: