KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140713

Perlukan kita boikot Singapura yang merupakan sekutu rapat Israel?


Bukan rahsia lagi bahawa pembentukan tentera Singapura adalah dibimbing oleh pakar ketenteraan Israel. Dan tidak hairanlah desas desus mengatakan Singapura akan membeli 50 buah kereta kebal Merkava buatan Israel, kereta kebal jenis yang sama digunakan sekarang ini untuk membantai rakyat Palestin di Gaza. Melanconglah dalam Malaysia sempena Tahun Melawat Malaysia 2014.

Pusat beli belah Singapura halau wanita bertudung?
13 Julai 2014

Menurut laporan The Rakyat Post, seorang wanita beragama Islam telah dilayan dengan buruk di salah sebuah pusat beli belah di Singapura hanya kerana beliau memakai hijab.

Kakak wanita tersebut, Zafirah Edwards telah berkongsi masalah tersebut pada laman Facebook beliau.

Zafirah menyatakan bahawa saudara perempuan beliau dipaksa meninggalkan kedai tersebut ketika diminta bekerja di bahagian peralatan sukan.
Dua orang pengurus kedai tersebut bercakap bahasa asing dengan salah seorang pekerja di situ sambil menunjukkan isyarat kepada tudung yang dipakai saudara Zafirah, kemudian diikuti pekerja tersebut meminta saudara Zafirah meninggalkan premis tersebut.

Saudara Zafirah diminta berhenti kerja kerana tudung beliau.

Namun apa yang membuatkan beliau berang adalah saudara beliau dipaksa keluar ikut pintu service dan seorang pegawai keselamatan mengawasi dan menggeledah beg beliau.



Tiada ulasan: