KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140720

Warga emas OKU lumpuh hidup seorang diri di Rembau


Petang tadi saya berkesempatan menghulurkan sumbangan yang dihulurkan oleh orang ramai kepada seorang aktivis masyarakat di Rembau iaitu “Ibu Ida”. “Ibu Ida” membawa saya melawat seorang wanita warga emas berusia 71 tahun yang sudah 3 tahun lumpuh tidak dapat bergerak, hidup seorang diri iaitu Wan Mok.

Wan Mok tidak mempunyai anak atau saudara mara. Hanya “Ibu Ida” dan orang kampung yang datang membantu beri makan, memandikan Wan Mok dan lain-lain urusan.

Wan Mok tinggal di sebuah rumah kecil di Kg Rendah, Rembau di DUN Chembong.

Mereka sekitar Rembau amat digalakkan menziarahi Wan Mok, lihat sendiri bagaimana Wan Mok yang lumpuh ini hidup seorang diri.

“Ibu Ida” banyak membantu mereka-mereka yang susah seperti Wan Mok di Rembau.

“Ibu Ida” adalah merupakan aktivis masyarakat yang tiada kaitan dengan PAS dan Pakatan Rakyat. Justeru itu saya mengharapkan kenalan saya dari Umno yang keberatan untuk menghulurkan bantuan melalui saya eloklah berhubung terus dengan “Ibu Ida” melalui tel/Whatsapp 017-3326458.

Kepada mereka yang ingin menghulurkan bantuan untuk Wan Mok dan ramai lagi yang senasib seperti Wan Mok melalui “Ibu Ida” boleh juga melalui saya tel/SMS/Whatsapp 012-2267406 , PM FB : Rozmal atau rozmal@yahoo.com

“Inilah jihad saya buat masa ini”

Tiada ulasan: