KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130728

Jenayah semakin banyak, kejam. Beri rakyat senjata api


Rakyat yang ingin melindungi diri mereka sendiri, keluarga dan harta perlu dipermudahkan untuk mendapat lesen senjata api. Penjenayah semakin berani dan kejam kerana mereka tahu rakyat Malaysia ini tiada sebarang perlindungan diri yang dapat menandingi mereka melainkan orang tertentu seperti pemimpin politik dan jutawan.

Pengerusi NGO parah ditembak
28 Julai 2013

Seremban: Pengerusi Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch), R Sri Sanjeevan, 29, parah manakala rakannya terselamat selepas ditembak dua lelaki bermotosikal di simpang Taman Awana Indah, Bahau, dekat sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, mangsa bersama rakannya, B Ramesh, 35, menaiki kereta BMW warna perak.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Hamzah Alias berkata, siasatan awal pihaknya mendapati, sebaik menghampiri tempat kejadian mangsa yang baru saja mengambil rakannya itu dari taman berkenaan untuk keluar minum di pekan Bahau, dikatakan membuka cermin tingkap sambil menghisap rokok.

"Tiba-tiba muncul sebuah motosikal Yamaha LC dari arah belakang di sebelah pemandu dinaiki dua lelaki dipercayai berbangsa India.
Sementara itu, media pada Februari lalu melaporkan Sri Sanjeevan membuat kejutan apabila mengeluarkan kenyataan menerusi sebuah laman web mendakwa kononnya dia diancam akan ditembak polis kerana cuba membongkar aktiviti perjudian di Jelebu.

Tiada ulasan: