KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130131

Bantuan untuk pesakit jantung dari semua fahaman politik diperlukan



Puan Noriah bt Daud dari Kg Titian Akar, Lubok China, Rembau memerlukan bantuan kewangan untuk pembedahan jantung dijangka pada awal Februari 2013 di sebuah hospital kerajaan. Arwah emak dan arwah ayah Pn Noriah berasal dari Rembau, akan tetapi oleh kerana Pn Noriah dilahirkan di Singapura kerana ayahnya dulu bekerja sebagai Askar British maka beliau adalah warga Singapura dan tidak mempunyai kerakyatan Malaysia walaupun beliau telah sekian lama berkahwin dengan orang Malaysia dan menetap di Malaysia lebih 15 tahun.

Oleh kerana permohonan untuk mendapatkan warganegara dan kerakyatan Malaysia masih sedang diproses adalah agak sukar untuk beliau mendapatkan kemudahan pembiayaan hospital sepertimana rakyat Malaysia.

Namun atas dasar saudara sesama Islam, beberapa pihak telah tampil membantu antaranya ADUN Kota (UMNO), ADUN Paroi (PAS), Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan, Majlis Agama Islam Negeri Sembilan serta beberapa individu lain yang simpati.

Kos pembedahan jantung tersebut dianggarkan sekitar RM 20,000 termasuk rawatan susulan. Setakat ini beliau telah berjaya mengumpul sekitar RM 10,000. Dalam pada masa yang sama beliau turut menghidapi kanser usus. Pembedahan untuk kanser usus ini pula hanya dapat dilakukan selepas pembedahan jantung tersebut berjaya.

Suami beliau hanya bekerja sebagai buruh kasar di sebuah syarikat swasta.

Kepada mereka yang ingin menghulurkan sumbangan sila hubungi Pn Noriah 017-3468010 atau suaminya Abdullah bin Abu Shan 017-6593792.

Sumbangan juga boleh disalurkan ke Akaun Tabung Haji atas nama Abdullah bin Abu Shan , No Akaun 090301000046843.

Atau boleh juga melalui Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan dengan menghubungi Rozmal 012-2267406

Marilah sama-sama kita mendoakan keluarga diringankan bebanan mereka dan Puan Noriah selamat menjalani pembedahan tersebut.

Tiada ulasan: