KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130120

Blog saya disekat kerana didapati berbahaya


“They can kill my blog, but they cannot kill my thought, insyaAllah”. Terkejut tiba-tiba blog saya http://waghih.blogspot.com yang telah bertahun-tahun tersiar dan jumlah pengunjung pun tak seberapa tiba-tiba disekat kerana mempunyai artikel yang berbahaya kepada sesuatu pihak.

Pelik juga, rasanya dalam blog saya tak ada pula sentuh pasal skandal seks, skandal rasuah, isu Scorpene, isu cincin RM24 juta, isu Deepak, dan lain-lain isu yang hebat-hebat.

Tak tahulah.

Mungkinkah blog saya disekat kerana saya memperjuangkan hak khatib untuk berkhutbah bukan membaca khutbah?

Adakah blog saya disekat kerana memberi tunjuk ajar buat pelancar roket dengan modal tak sampai RM5? Roket air je, bukan roket betul.

Adakah blog saya disekat kerana mengutarakan masalah masjid-masjid yang mati di Malaysia ini, khususnya di Negeri Sembilan?

Adakah blog saya disekat kerana membesarkan isu tandas-tandas masjid yang kotor, yang secara tidak langsung menunjukkan tahap kebersihan umat Islam di Malaysia?

Adakah blog saya disekat kerana saya memperjuangkan Adat Perpatih, untuk memberi lebih ruang dan kuasa kepada Dato Lembaga Adat agar masalah tanah dan rumah terbiar dapat diatasi.

Atau blog saya disekat dengan pelbagai isu setempat dan masyarakat yang lain?

Lantaklah. Sekat blog tadi kita buka blog lain pula di http://rozmal.blogspot.com


Tiada ulasan: