KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140518

Apa guna ada Whatsapp kalau tidak dapat eratkan silaturrahim



Saya tak ada Whatsapp, kerana saya mengguna telefon jenama CSL berharga RM 70, MMS pun tak ada. Kalau nak hubungi saya guna telefon, SMS, PM Facebook atau e-mel.

Apalah guna kita ada Whatsapp ke, Facebook ke, SMS ke tetapi tidak digunakan untuk mengeratkan silaturrahim sesama kita, meramaikan jemaah di masjid, surau dan kuliah, mengeratkan silaturrahim sesama kita, membantu mereka yang memerlukan.

Emak saya pun tak ada Whatsapp, SMS pun dia tak tahu nak buka dan baca. Jadi saya gunalah teknologi lama, jumpa dia selalu, bawa pergi kedai, belikan makanan, bawa jumpa saudara mara.

Kalau Whatsapp, Facebook dan SMS menjauhkan orang dari surau kita, jemaah kita, yang salah bukan teknologi, tapi kita yang tak tahu guna teknologi, atau kita terlalu bergantung pada teknologi bukan bergantung semata-mata kepada ALLAH.

Sahabat-sahabat saya di DUN Kota susah dapat Whatsapp, kalau ada program kita rancang awal, sebulan awal, lepas tu telefon, peringat melalui SMS. Alhamdulillah setakat ini dengan izin Allah, usrah kehadiran memberangsangkan sekitar 30 orang, Kuliah juga memberangsangkan sekitar 60 orang. Semuanya hanya dengan kehendak ALLAH.

Tiada ulasan: