KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130310

Wakil Rakyat N.Sembilan jadi penganggur selepas 26 Mac 2013


Sekiranya tiada pembubaran parlimen atau DUN sebelum 26 Mac 2013 nanti, maka secara otomatiknya Dewan Undangan Negeri Sembilan akan terbubar pada 26 Mac 2013. Selepas itu Negeri Sembilan tidak akan mempunyai seorang pun wakil rakyat di peringkat DUN. Ini juga bermakna mereka yang telah menjadi ADUN di N.Sembilan tidak akan mendapat lagi keistimewaan sebagai wakil rakyat seperti elaun wakil rakyat dan sebagainya.

Jika sebelum ini wakil rakyat yang banyak membantu rakyat di sekitar mereka, maka sekarang masanya pula rakyat yang berkemampuan untuk membantu wakil rakyat yang sudah tamat perkhidmatan mereka.

Diharapkan rakyat di DUN yang diwakili wakil rakyat sebelum ini agar berurusan terus dengan Ketua Kampung, Pengerusi JKKK, Nazir Masjid untuk sebarang pengesahan permohonan bantuan, pinjaman, biasiswa, Baitul Mal dan sebagainya.

Walau bagaimanapun , disebabkan rakyat kita ni dah terbiasa berjumpa wakil rakyat di kawasan mereka dan ada yang tidak tahu bahawa selepas DUN terbubar tiada lagi wakil rakyat dan wakil rakyat tidak lagi mendapat gaji dan elaun, maka terpulanglah kepada parti yang mewakili rakyat tersebut untuk meneruskan Pusat Khidmat DUN di tempat mereka dengan mengadakan kutipan dana dari ahli-ahli parti mereka sendiri.

Kepada mereka yang ingin membantu Pusat Khidmat DUN Paroi yang ketika ini diwakili oleh ADUN Paroi (PAS) YB Hj Mohamad Taufek Abd Ghani bolehlah salurkan bantuan untuk digunakan untuk tujuan kebajikan penduduk yang amat memerlukan di kawasan Paroi ke akaun berikut :

Bank : Bank Islam Msia Bhd (BIMB)
Nama akaun : PAS Dun Paroi
No akaun : 05012010063902
Hubungi Sdr Hassan 019-2171942

Tiada ulasan: