KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130811

Tip apabila pegawai kerajaan minta rasuah untuk lulus projek


Tip kepada para kontraktor, pembekal atau orang awam apabila pegawai kerajaan minta rasuah untuk dapat projek. Ya Allah , bebaskanlah bumi Malaysia dari najis rasuah. Berikut artikel tulisan Ebit Lew dari Facebook beliau :

Teringat semasa saya dengan kawan saya pergi meeting untuk program dengan seorang pegawai sebuah badan kerajaan untuk program besar.

Dia minta ejas rm10 k untuk diri dia. Jika tak, dia bagi pada orang lain. Beberapa kali dia ulang dan bercerita.

Akhirnya kawan saya kata, tuan sekian lama kami berdoa dan menangis minta redha Allah. Kami minta rezeki yang halal dan berkat. Saya boleh bagi tuan banyak lagi tapi kami bukan orang yang menjual akhirat kami untuk dunia.
Allah sayang tuan hari ini kerana itu dia ketemukan kita.Semoga Allah beri hidayah padanya.

Dulu, kini selamanya Allah pemberi rezeki kami. Kami tidak dapat projek itu tapi kami rasa bahagia kerana kami dapat rezeki dari Allah tanpa pergantungan dan harap pada sesiapa selain Allah.

Jika Allah takdirkan ia milik kita tiada siapa boleh halang.Jika bukan, tiada siapa boleh beri. Jika dengan jalan haram, nyah kau dari hidup kami.

Mungkin saat kita beri atau ambil rasuah ketika itu ajal datang dalam hidup kita. Ya Allah selamatkan kami semua-ebit lew


Tiada ulasan: