KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20131124

Mufti Palestin yang menyokong Nazi dan Hitler


Elok juga Kementerian Pendidikan mewajibkan pelajar lulus subjek Sejarah dalam SPM. Bangsa yang maju, ialah bangsa yang belajar dari sejarah.

Banyak sejarah Tanah Melayu, Islam yang generasi kini tak tahu. Sedangkan dalam al Quran begitu banyak cerita sejarah, sejarah penciptaan langit, bumi. Sejarah penciptaan jin dan manusia. Sejarah tamadun manusia yang terdahulu yang lebih hebat dari tamadun kita pada ketika ini.

Tengok saja sejarah Perang Dunia Kedua. Mungkin ramai umat Islam, aktivis Islam di Malaysia tidak tahu bahawa Mufti Besar Jerusalem atau Mufti Palestin, iaitu Sheikh Haji Mohammed Effendi Amin el-Husseini telah menjalinkan kerjasama dengan Hitler dan tentera Nazi pada ketika itu.

Malahan Mufti Palestin ini yang pernah menyertai Perang Dunia Pertama sebagai tentera kerajaan Uthmaniah telah melatih Divisyen Tentera Islam Nazi.

Tahukah kita topi askar Divisyen Tentera Islam Nazi hampir sama dengan topi tentera Rejimen Askar Melayu Diraja pada awal penubuhannya?

Terkejut?

Belajarlah sejarah dengan lebih mendalam. InsyaALLAH kita akan jadi umat yang berjaya. Bukannya belajar sejarah setakat untuk lulus SPM atau nak skor A.

Tiada ulasan: