KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140628

Warga emas OKU di Rembau hidup daif mohon bantuan


Ya ALLAH, kewangan kami di PAS Rembau amat terhad untuk membantu golongan seperti ini. Tolonglah kami dalam menggerakkan ahli-ahli kami, masyarakat sekitar untuk membantu mereka ini. Ya ALLAH , perkenankanlah doa kami di malam pertama Ramadhan ini.
Rozmal bin Malakan, TYDP PAS Rembau 012-2267406

Warga emas OKU hidup daif mohon bantuan
28 Jun 2014

REMBAU – Seorang warga emas orang kurang upaya (OKU) hidup dalam keadaan serba daif apabila terpaksa tinggal di sebuah rumah pusaka usang dan uzur di Kampung Rendah, dekat sini.

Malah, keselamatan Azman Rahmat, 51, turut terancam apabila dinding serta bumbung rumah yang didiaminya rosak serta sudah reput dimakan anai-anai.

Azman yang dikategorikan OKU lembam memberitahu, dia kini sudah tidak mampu lagi bekerja dan hanya bergantung kepada bantuan OKU sebanyak RM140 sebulan.

"Banyak dinding serta bumbung rosak dan memerlukan kos yang besar untuk dibaik pulih. Dengan kehidupan saya yang hanya bergantung kepada bantuan itu, adalah mustahil untuk saya baik pulih rumah ini.

"Oleh sebab itu saya amat berharap supaya ada pihak dapat membantu saya dalam perkara ini," katanya kepada Sinar Harian.

Tambah Azman lagi, dia juga menderita sakit akibat bisul sejak 10 tahun lalu.

"Keadaan bertambah kronik apabila bisul kerap timbul di bahagian muka, belakang dan juga tangan.

"Lebih menyakitkan apabila bisul ini mula berdenyut-denyut serta bernanah sehingga saya sukar untuk melelapkan mata," katanya.

Tiada ulasan: